Pocket Scrap - Team Skaraborg

Välkomna till vår blogg för Pocket Scrap - Team Skaraborg!
Eftersom alla inte har Facebook så tyckte vi att vi också skulle ha en blogg för alla er som inte kan se all info där.
Här lägger vi kontinuerligt ut information, bilder, event mm.
Mvh Pocket Scrap - Team Skaraborg

söndag 6 juli 2014

Lite inspiration till er från oss...

Vi tänkte ta och visa er några av våra sidor som vi skapat med Pocket Scrap.
För er som inte riktigt vet vad det är så ser ni här exakt vad det är Pocket Scrap är och vad det är vi pysslar med. Man kan säga att det är lite fotoalbum och dagbok i ett.Man skriver lite till bilderna OM MAN VILL, man dekorerar lite på sidorna OM MAN VILL. En del gör väldigt enkelt och en del har mycket text och dekorationer.Det som är bra med Pocket Scrap är att INGET är rätt eller fel utan var och en gör precis som man tycker och själv vill!
Super tycker vi!

Här kommer lite inspirationsbilder från Anna:
October Afternoon kallar sitt Pocket scrap för Daily Flash. Jag älskar att blanda plastfickor och det här är en av mina favoriter.
Ett typiskt uppslag i Annastil tror jag. Här har jag använt Scrapfabrikens egendesignade kort "Dokumentera" Ett av mina favoritkit på marknaden.
Anna


Här kommer lite inspiration från Malin:
Till detta uppslaget har jag använt mig mestadels av ett kit från Becky Higgins som heter Blush.Ville hålla mig till rosa och grått så mycket som möjligt och då får man helt enkelt plocka ut de krt man tycker passar.Kitten innehåller ofta flera färger så det blir lätt att göra lite olika beroende på vad man vill ha och sedan bara lite dekorationer och text.

Till detta uppslaget jobbade jag med spillpapper, dvs man använder INGA färdiga kort från tex snap, Becky Higgins osv utan man tar av de mönsterpapper man har hemma, skär till och använder.Man MÅSTE inte alltid använda sig av färdiga kit utan det går alldeles utmärkt att jobba med vanliga 30x30 mönsterpapper och skära till så det passar fickorna.Här hade jag 2 olika gröna mönsterpapper samt vita albumblad som jag använde mig av.Satte på lite dekorationer och text och sen fick det vara klart.Lite "lagom" mycket.
Malin

Här kommer lite inspirationn från Åsa:

Till detta uppslag har jag använt kort från Becky Higgins minikit Cut & Paste. Titelkortet är väldigt enkelt gjort med utstansade bokstäver och siffran. Har använt en av mina Washitejper i den vänstra kanten, och stämplat dit datumen för veckan. Dekorerat med lite Wood veneers, stämplar och flairs med epoxybubblor. På sidorna har jag även enkla vita kort som bakgrund som jag fäst fotona på.
Åsa


Om man vill se ÄNNU mera bilder och få inspiration så kan vi tipsa er om att gå in på Pinterest och kika.Sök på "Project Life pages" så kommer ni få upp MASSOR av sidor som ni kan kika på i alla möjliga stilar.Allt från väldigt enkelt till väldigt dekorerat!
Mvh Pocket Scrap Team Skaraborg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar